Brukerstøtte

IT-avdelingen i Elverum kommune har vaktordning for å sikre at skolenes portalløsning er oppe og tilgjengelig, også utenfor vanlig arbeidstid. 

Vi tilbyr brukerstøtte overfor lærere og elever der vi løser problemer med tilgang og rettigheter til portalen. 

Foresatte opptrer som "gjester" i portalen, og har ikke behov for brukernavn/passord.

Hva får du hjelp til:

  • Rettigheter og tilgang til klasser og FEIDE ressurser
  • Funksjoner i portalen som ikke fungerer som de skal

Vi hjelper ikke ved følgende problemer:

  • Feil på privat data/nettverks -utstyr eller programvare (Windows etc.)
  • Feil på tilgang til internett (ta kontakt med din internettleverandør)
  • Glemt passord for elever - ta kontakt med kontaktlærer som kan gjenopprette det.

Vi ber dere likevel om i størst mulig grad å kontakte skolenes lærere og IKT-veiledere på dagtid, slik at de kan kanalisere henvendelsene videre til IT-avdelingen om det ikke kan løses lokalt.

   

Feilmelding logges på brukerstøtteportalen: https://selfservice.mhikt.no/

Vakttelefon: 62 43 30 42

Vakttelefonen besvares i tidsrommene:

  • Mandag - fredag fra      klokka 08:00 - 21:00

  • Søndag fra klokka 17:00 - 21:00


Last ned Hjelp ved behov for fjernstyring!



Foresatte og gjester kan sende epost til: ikt-support@elverum.kommune.no 

Last modified: Wednesday, 16 January 2019, 1:55 PM