Velkommen til Elverumskolen

Bilde av Tord Arnesen
Velkommen til et nytt skoleår!
av Tord Arnesen - Monday, 20 August 2018, 10:45

Velkommen til nytt skoleår. Igjen vil jeg starte med å ønske alle våre nye 1. klassinger, og ikke minst, alle de spente foreldre en ekstra velkommen. Skolens ansatte er igjen klare for å møte, både nye og «gamle» elever, til et nytt og innholdsrikt skoleår.

Sist torsdag var alle våre ansatte i skole og barnehage samlet til en felles planleggingsdag.Hovedoverskriften for denne dagen var: I Elverum går vi ikke forbi.  Målet for dagen var å gi alle våre ansatte kunnskap om omfang og konsekvenser av seksuelle overgrep samt hva ansatte i barnehager og skoler kan gjøre for å forebygge og hva man gjør dersom man har mistanke. I Elverum skal vi ikke gå forbi, men gjøre alt vi kan for å hjelpe de som trenger det.

Det er et ordtak  som sier at det må en hel landsby til for å oppdra et barn. Hjem og skole må samarbeide tett for at vi sammen skal lykkes. Skolen skal legge til rette for et godt læringsmiljø for alle våre elever. For at vi skal lykkes så må hjem og skole spille på samme lag. Min oppfordring til dere foreldre er å ta raskt kontakt med skolen dersom det er noe dere ikke er fornøyde med. Ikke snakk om, men med og til skolens ansatte. Skolen har hovedansvaret for å legge til rette for et godt skole-hjem samarbeid, for å lykkes med dette så er vi helt avhengig av at hjem og skole samhandler på en positiv og konstruktiv måte!

Denne høsten vil også alle våre nye 1. klasseforeldre bli innkalt til et Hjerteromsmøte der skole og foreldre skal velge ut 5 gode verdier som klassen skal arbeide med dette skoleåret. Dette er et viktig møte som jeg oppfordrer alle 1. klasseforeldre til å delta på. I etterkant av møtet vil alle våre 1. klassinger få utdelt en t-skjorte der det står: Med hjerterom på timeplanen.

I dag, mandag kl. 12.00  er det offisiell åpning av den nye skolen på Lillemoen. Etter 148 års drift er nå Melåsberget skole nedlagt og alle elever i Søndre Elverum samles på en ny og moderne skole. Skolen er bygd ut og rehabilitert og klar for å ta imot elevene.  Melåsberget skole er nå historie, jeg håper og tror det er mange som sitter igjen med gode minner fra sin skoletid ved Melåsberget skole. Rart å tenke på at skolen ikke lenger skal fylles med elever, men historien og minnene vil leve videre.

Jeg ønsker dere alle lykke til med nytt skoleår!